czarne audi opinie o silnikach i modelach

Audi: opinie o silnikach – Jakie są modele i który wybrać?

Audi jest marką, która z pewnością wyznacza standardy jakości.W połączeniu z ogromną i stale rosnącą gamą modeli, pomogło to jej stać się jednym z trzech największych producentów samochodów prestiżowych, podobnie jak BMW i Mercedes- Benz.

Z pewnością sporą część sukcesu Audi w ciągu ostatnich 30 lat można przypisać wzrostowi sprzedaży pojazdów z napędem na cztery koła; firma prawdopodobnie przewodzi we wprowadzaniu technologii 4×4 do głównego nurtu, dzięki swojemu Quattro Coupé na początku lat 80.

Obecnie większość Audi jest dostępna z opcją napędu na cztery koła, a lista SUV-ów tej marki obejmuje modele Q2, Q3, Q5 i Q7.

Najczęstsze problemy w Audi

Na przykładzie jednego z najpopularniejszych modeli – Audi A4, przedstawiamy najbardziej typowe usterki z którymi trzeba się liczyć kupując Audi.

Mniejsza moc i zwiększone spalanie

To niestety dotyczy silników produkowanych w latach 2006-2017 w wersjach 2.0FSI, 2.0TFSI i 3.2FSI. Zgłoszono, że silniki te powodują nagromadzeniu węgla i mogą powodować zapalenie się kontrolki silnika. Jedynym sposobem, aby to naprawić, jest profesjonalne wyczyszczenie kolektora dolotowego, portów i głowicy cylindrów. Zaleca się, aby odbywało się to co 35 000km.

Nieszczelności w układzie dolotowym, uszkodzenia sondy lambda lub katalizatora

Usterka lub awaria któregokolwiek z nich może spowodować włączenie lampki kontrolnej silnika. Sonda lambda jest ważny dla sprawnego działania pojazdu. Katalizator pozwala ograniczyć emisję spalin i jest wymagany przez EPA od dziesięcioleci.

Problem z czujnikiem tlenu lub katalizatorem spowoduje błąd testu emisji, uwolni nieprzyjemny zapach i spowoduje zmniejszenie mocy. Problemy tego rodzaju przestawały być zgłaszane w modelach zbudowanych po 2012 roku.

Zatkane odpływy wody

Było naprawdę wiele zgłoszeń  tego typu. Zatkane odpływy powodują, że woda z zewnątrz dostaje się do pojazdu, powodując poważne uszkodzenie elementów elektrycznych. Upewnij się, że te kanały są wolne od zanieczyszczeń, takich jak na przykład liście, zwłaszcza jeśli wiesz, że nadchodzi burza.

Tego problem przestał aż tak dręczyć Audi zbudowane po 2010 roku ze średnim przebiegiem wynoszącym 180 tysięcy kilometrów.

Wycieki oleju silnikowego

Wycieki oleju silnikowego w silnikach Audi są często powodowane przez uszkodzenie lub złe wykonanie uszczelki pokrywy zaworów. Powoduje to przedostawanie się oleju do gniazd świec zapłonowych, co powoduje zapalenie się kontrolki kontrolnej silnika.

Problem ten nie dotyczy modeli wyprodukowanych po 2010r., których średni przebieg wynosi 200 tysięcy kilometrów.

Awarie cewki zapłonowej, świec zapłonowych lub przewodów zapłonowych

Ten problem powoduje, że kontrolka silnika zapala się z powodu niewłaściwego zapłonu cewki zapłonowej lub świecy zapłonowej. Rozwiązaniem jest wymiana świec zapłonowych lub cewki zapłonowej.

Dobra wiadomość jest taka, że zazwyczaj nie musisz się tym martwić, jeśli Twoje Audi jest modelem z 2012 roku lub nowszym, który ma średnio 165 tysięcy kilometrów na liczniku.